Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

استخر

معرفی انواع لوله و اتصالات upvc چسبی و دنده ای برای لوله کشی استخر

مرغوب‌ترین انواع لوله‌های پلیمری لوله یو پی وی سی می ‌باشد که در صنعت مزایای بیشماری از آن خود کرده است. صنایع گوناگون و پیشرفت آن ‌ها نیاز به اتصالات مختلفی از جمله اتصالات و تجهیزات یو پی وی سی خواهد داشت. لوله های upvc  به خاطر مقاومت بسیار خوبی که در مقابل ضربه و فشار از خود نشان می ‌دهند در ساخت لوله و اتصالات استخری نیز کاربرد بسیار بالایی خواهند داشت.

در ساخت لوله یو پی وی سی از سه ماده اتیلن، نفت خام و نمک کلر استفاده شده است. اما برای اینکه محصول نهایی کیفیت بالایی از خود نشان دهد مواد شیمیایی دیگری نیز مانند ضد احتراق‌ و روان کننده نیز در آن استفاده شده است.

لوله و اتصالات استخری یو پی وی سی

لوله و اتصالات استخری یو پی وی سی

معرفی انواع لوله و اتصالات upvc چسبی و دنده ای برای لوله کشی استخر

همانطور که می‌دانید این روزها برای تولید انواع محصولات از مواد اولیه متنوعی استفاده می‌شود. بر اساس این نوع مواد می ‌توان کیفیت و کارایی متفاوتی را از آنها انتظار داشت که برای محصولات به ارمغان خواهند آورد. یکی از پرکاربردترین این مواد که به طور گسترده جهت تولید استفاده می‌ شود مواد پی ‌وی ‌سی یا  یو پی وی سی خواهند بود ؛که در ادامه به ویژگی ‌ها مزایا و معایب و حتی تفاوت این مواد خواهیم پرداخت.

مواد یو پی وی سی چیست و چه نوع کاربردی دارد؟

این ماده از نفت خام مشتق شده است که عمدتاً ترکیب شیمیایی آن دارای کربن هیدروژن و کلر می ‌باشد. البته این محصول با ترکیبات کمی مختلف و دارای طیف وسیعی از خواص ویژه توسط کارخانه‌های مختلف به بازار عرضه خواهد شد که در صنایع آبیاری، کشاورزی و تاسیساتی چون استخر و جکوزی، نفت و گاز، صنایع شیمیایی تصفیه خانه و آب شیرین کن و صنایع فلزی کاربردی می ‌باشد.

 یو پی وی سی در واقع می‌توان گفت غیر پلاستیکی پی‌وی‌سی است. این خصوصیت موجب محکم‌تر شدن مواد یو پی وی سی خواهد شد که در حال حاضر به طور کامل این ماده جایگزین مواد چدنی و فلزی در مصارف لوله کشی شده است.

 در لوله و اتصالات استخری می‌توان شاهد این ماده بود. زیرا به دلیل محکم بودن و سخت بودن مواد تشکیل دهنده بسیار محبوب است.

با استفاده از لوله و اتصالات استخری یو پی وی سی می‌توان از خوردگی لوله ها نیز جلوگیری کرد. این مورد جایگزین لوله‌های فلزی خواهد بود. از طرفی هم می توان از آن برای انتقال آب آشامیدنی تازه‌ای استفاده کرد.

 همانطور که اشاره کردیم لوله‌های یو پی وی سی برای خطوط انتقال آب به طور گسترده در سیستم‌های لوله کشی تجاری و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ که برای انتقال آب آشامیدنی کاملاً ایده‌آل است. زیرا در مواد این نوع لوله‌ها ساختار pba یا فتالات کاملاً حذف شده و ضرری برای سلامتی انسان نخواهند داشت.

البته بیشترین استفاده لوله‌های یو پی وی سی برای خطوط فاضلاب خانگی است. لوله و اتصالات استخری یو پی وی سی در دمای صفر تا ۶۰ درجه سانتیگراد قابلیت استفاده را دارند؛ اما بالاتر از این دما گاهی ممکن است تغییر شکل دهند. بنابراین این محصولات به سختی مشتعل می‌شوند. البته نام دیگر لوله‌های یو پی وی سی به یو پی وی سی خاموش کننده نیز شهرت دارد.

لوله و اتصالات استخری

خرید و فروش انواع لوله، اتصالات و شیرآلات UPVC ضد اسید در برندهای پیمتاش ترک، سیپکس اسپانیا و …

 یکی از مزایای استفاده از لوله و اتصالات استخری یو پی وی سی وزن بسیار سبک آنها در مقابل استحکام بالا می‌باشد. کاملاً حمل و نقل آنها آسان و نصب و اجرای آن ها کاملاً ارزان و با سهولت صورت خواهد گرفت.

 لوله و اتصالات استخری یو پی وی سی در مقابل نور خورشید کاملاً مقاوم هستند. همچنین در برابر اکسیداسیون و انواع مواد شیمیایی نیز از خود مقاومت نشان خواهند داد.

لوله و اتصالات UPVC

مزایای لوله و اتصالات استخری یو پی وی سی

مزایای لوله و اتصالات استخری یو پی وی سی

  • عمر طولانی و دوام بالا
  • مقاوم در برابر پوسیدگی و رسوب گرفتگی
  • مقاومت در برابر نور خورشید
  • عایق حرارتی برودتی و الکتریکی
  • مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی
  • وزن بسیار سبک و حمل و نقل آسان

از جمله معایب لوله و اتصالات استخری می‌توان به شکنندگی بالا و مقاومت پایین در مقابل دما اشاره کرد.

POOL PIPES

انواع اتصالات یو پی وی سی چسبی

بوشن چسبی یو پی وی سی

 این نوع اتصال کاملاً ساده و بسیار آسان است. در سیستم‌های لوله کشی استفاده فراوانی از این نوع خواهد شد. از بوشن چسبی یو پی وی سی برای متصل کردن دو لوله که دارای قطر یکسانی دارند و در یک راستا قرار خواهند گرفت، استفاده می شود. می‌توان از بوشن چسبی در کنار اتصال لوله‌های غیر هم سایز نیز استفاده نمود البته در کنار این بوشن باید از تبدیل نیز بهره مند شد. بوشن چسبی به دلیل خاصیت ضد اسیدی از لحاظ بهداشتی در درجه بالایی قرار دارد.

 به همین خاطر از  آن در لوله و اتصالات استخری، لوله کشی آکواریوم، مجموعه آبی تفریحی و غیره استفاده می‌شود. این نوع اتصالات چسبی دارای مقاومت بسیار بالایی در مقابل فرسایش شیمیایی خواهند داشت. بوشن چسبی در مقابل مقاومت‌های فیزیکی از خود مقاومت نشان خواهد داد و در برابر انواع فشارهای فیزیکی داخلی و خارجی کاملاً مقاومت قابل توجهی خواهد داشت.

زانو ۹۰ درجه چسبی یو پی وی سی

 یکی از اتصالاتی که بسیار پرکاربرد می‌باشد و در سیستم تاسیساتی استفاده می‌شود و برای اتصال لوله‌ها به همدیگر در صورت تغییر در سیستم لوله کشی استفاده می‌شود همین نوع است. به طور کلی دارای مقاومت شیمیایی و فیزیکی بالایی است و به دلیل نداشتن عدم میل به واکنش هیچگونه آسیبی از سوی محصولات شیمیایی و کلر نخواهد دید. بنابراین یکی از کاربردهای زانو ۹۰ درجه چسبی را می‌توان در لوله و اتصالات استخری مشاهده نمود.

در مسیرهای لوله کشی جهت انشعاب‌گیری از  زانو ۹۰درجه چسبی یو پی وی سی استفاده می‌شود.  می‌توان از این نوع اتصالات در سیستم‌های کشاورزی، سیستم‌های آبی، لوله و اتصالات استخری، تاسیسات آب و فاضلاب، جکوزی، تصفیه‌خانه و غیره استفاده نمود.

اتصالات ضد اسید

انواع لوله و اتصالات

سه راهی  ۹۰ درجه

استفاده از یو پی وی سی در این سه راهی ۹۰ درجه چسبی موجب شده که مقاومت بالایی در برابر خوردگی و فشار از خود نشان دهد. همین مورد باعث شده در موقعیت‌ها و شرایط‌های گوناگون از آن استفاده نمود.

زانو ۴۵ درجه چسبی یو پی وی سی

این نوع اتصال هم برای تغییر جهت مسیر با زاویه ۴۵ درجه در اتصالات مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمام شباهت‌های زانو ۴۵ درجه همانند زانو ۹۰ درجه خواهد بود. با این تفاوت که فقط در زاویه این دو قطعه وجود دارد. همانطور که اشاره کردیم در این نوع اتصالات، مقاومت بسیار بالایی در مقابل مواد شیمیایی، خوردگی، ضربه ، پوسیدگی و غیره از خود نشان خواهند داد.

کپ چسبی یو پی وی سی

 اتصالات بسیار مهمی می‌باشند؛ زیرا برای مسدود کردن و یا بستن انتهای لوله‌ها که به عنوان بستن انشعابات استفاده می‌شود از این نوع کپ چسبی استفاده خواهد شد.

با توجه به کپ چسبی یو پی وی سی در لوله و اتصالات استخری به راحتی می‌توان رسوب گیری و گرفتگی لوله‌ها را بازرسی کرد. این نوع قطعه نیز همانند دیگر اتصالات در برابر رسوب گیری، ضربه و فشار بسیار مقاوم بوده و دارای وزن سبکی در مقایسه با اتصالات فلزی دیگر خواهد داشت. نصب این اتصالات بسیار آسان خواهد بود.

تبدیل چسبی

 این نوع قطعه برای اتصال دو لوله هم راستا ولی دارای قطرهای متفاوت در کنار همدیگر استفاده می‌شود. کاربرد این تبدیل چسبی در داخل اتصالات می‌باشد.

با قرار دادن این نوع قطعه در داخل اتصالاتی مثل لوله‌های غیر همساز بوشن، سه راهی می‌توان آنها را به همدیگر متصل کرد. یکی از خصوصیات حائز اهمیت این قطعه نیز قیمت لوله و اتصالات چسبی می‌باشد که نسبت به دیگر اتصالات فلزی بسیار مقرون به صرفه و کمتر خواهد بود.

فرق بین اتصالات چسبی و  رزوه ای

برای اتصال لوله و اتصالات استخری یو پی وی سی روش‌های گوناگونی وجود دارد. مثلاً در اتصالات رزوه‌ای اتصال نر و مادگی در یکدیگر وجود دارد. اما در اتصالات چسبی از یک حلال برای اتصال دو قطعه استفاده می‌شود. البته این نوع از اتصال کاملاً سریع و آسان و همینطور قابل اطمینان خواهد بود.

پکیج کامل لوله و اتصالات استخری

خصوصیت لوله‌های یو پی وی سی

خصوصیت لوله‌های یو پی وی سی

اگر بخواهیم لوله و اتصالات استخری را  ارزیابی کنیم می‌توان گفت که متریالی که در آنها استفاده شده به رنگ سفید و یا تیره می‌باشد.

موادی که در این نوع اتصالات استفاده شده، برای انسان کاملاً بی‌خطر هستند. در ساختار لوله و اتصالات استخری یو پی وی سی، نماد شیمیایی پی بی و دیگر مواد شیمیایی وجود نخواهد داشت. به همین خاطر در سیستم‌های آبرسانی بیشترین کاربرد را دارند.

 علاوه بر این که لوله و اتصالات استخری برای نوع اتصال محسوب می‌شوند، از جانبی نوعی عایق رطوبت و حرارت نیز به حساب می‌آیند. به همین خاطر در مصرف انرژی کاملاً صرفه جویی می‌شود و عمر مفید بسیار بالایی دارند و در کیفیت‌های بالا تولید خواهند شد. نصب لوله و اتصالات استخری کاملاً آسان و راحت خواهد بود.

انتقال مواد شیمیایی

 همانطور که در بخش قبل به آن اشاره کردیم لوله‌های یو پی وی سی در مقابل مواد شیمیایی کاملاً مقاوم هستند. به همین خاطر در نقل و انتقال مواد شیمیایی از این نوع لوله‌ها استفاده می شود. البته این مواد شیمیایی حتی گاهی خاصیت خورندگی هم دارند که کاملاً این لوله‌ها در مقابل آنها مقاوم می‌باشند.