Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

سیفتی ولو

شیر اطمینان چیست ؟

آشنایی با شیر اطمینان،کاربرد،عملکردو استانداردهای آن

شیر اطمینان و شیرهای ایمنی وسایلی هستند که برای جلوگیری از فشار بیش از حد در یک سیستم با آزادسازی خودکار فشار اضافی مورد استفاده قرار می گیرند.

شیر های اطمینان فلنج دار
سیفتی ولو

کاربردهای شیر اطمینان:

آنها معمولاً در کاربردهای مختلفی از جمله بویلرها، مخازن تحت فشار، خطوط لوله و مخازن ذخیره سازی و غیره استفاده می شوند.

عملکرد این نوع شیر ها:

عملکرد اصلی شیر اطمینان این است که وقتی فشار سیستم از فشار تعیین شده از پیش تعیین شده فراتر رفت باز می شود و اجازه می دهد فشار اضافی آزاد شود. هنگامی که فشار به سطح ایمن کاهش یافت، شیر اطمینان به طور خودکار بسته می شود و به حالت عادی خود باز می گردد.

انواع شیر اطمینان از نظر نوع عملکرد:

انواع مختلفی از شیرهای ایمنی وجود دارد که شامل فنری، دمشی و پایلوت می‌شود. هر نوع متفاوت عمل می کند، اما عملکرد اصلی کاهش فشار اضافی یکسان است.

استانداردها:

  • API 526: این استاندارد مؤسسه نفت آمریکا برای شیرهای فشار شکن فولادی فلنجی است. طراحی، مواد، ساخت، آزمایش و بازرسی شیرهای ایمنی فولادی فلنج دار برای استفاده در صنایع نفت و پتروشیمی را پوشش می دهد.
  • BS EN ISO 4126: این استاندارد بریتانیایی برای شیرهای ایمنی است. طراحی، مواد، ساخت، آزمایش و بازرسی شیرهای ایمنی برای استفاده در طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی را پوشش می دهد.
  • ASME بخش VIII، بخش 1: این استاندارد انجمن مهندسین مکانیک آمریکا برای قطعات نگهدارنده فشار است. طراحی، ساخت، آزمایش و بازرسی شیرهای ایمنی و همچنین سایر اجزای نگهدارنده فشار مانند مخازن تحت فشار و دیگهای بخار را پوشش می دهد.
  • API 520: این استاندارد مؤسسه نفت آمریکا برای اندازه‌گیری، انتخاب و نصب دستگاه‌های کاهش فشار در کارخانه‌های پالایشگاهی و پتروشیمی است.
  • BS 6755: این استاندارد بریتانیایی برای شیرهای ایمنی است. طراحی، مواد، ساخت، آزمایش و بازرسی شیرهای ایمنی برای استفاده در طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی را پوشش می دهد.
برای مشاهده قیمت کالا کلیک کنید
قیمت و خرید انواع شیرهای اطمینان

از نظر نوع اتصال، شیرهای اطمینان را می توان به دسته های زیر طبقه بندی کرد:

  • شیرهای ایمنی فلنجدار: این شیرها معمولاً به فلنجی روی لوله‌های فرآیند یا تجهیزات متصل می‌شوند و در کاربردهایی استفاده می‌شوند که در آن شیر باید به فلنج پیچ شود.
  • شیرهای ایمنی دنده ای: این شیرها دارای اتصال رزوه ای هستند و معمولاً در مواردی استفاده می شوند که شیر باید مستقیماً به لوله یا اتصالات پیچ شود.
  • شیرهای اطمینان ساکت ولد: این شیرها دارای اتصال جوش سوکتی هستند و در کاربردهایی که نیاز است شیر ​​مستقیماً به لوله یا اتصالات جوش داده شود، استفاده می شود.
  • شیرهای ایمنی جوش لب به لب: این شیرها دارای اتصال جوش لب به لب هستند و در کاربردهایی که نیاز است شیر ​​مستقیماً به لوله یا اتصالات جوش داده شود، استفاده می شود.
  • شیرهای ایمنی ویفری: این شیرها دارای اتصال ویفری هستند و در کاربردهایی که نیاز است شیر ​​بین دو فلنج در یک خط لوله نصب شود استفاده می شود.