Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

شیر اطمینان ریلیف ولو

تفاوت شیر اطمینان و ریلیف ولو

تفاوت عملکرد شیرهای اطمینان (safety valves) و ریلیف ولو(Relief valves)

شیرهای تخلیه(Relief valves) و شیرهای اطمینان(safety valves) هر دو نوع شیرهای کاهش فشار هستند که برای حفظ فشار ثابت سیستم و محافظت در برابر شرایط فشار بیش از حد استفاده می شوند. با این حال، چند تفاوت اساسی بین این دو وجود دارد که در این پست به آنها اشاره میکنیم.

هدف کلی این دو نوع شیر:

شیرهای تخلیه(Relief valves): هدف اصلی این شیر، کاهش فشار اضافی در یک سیستم برای حفظ فشار کاری مطلوب است.

شیرهای اطمینان(safety valves): برای محافظت از فشار بیش از حد و جلوگیری از خرابی فاجعه بار یک سیستم در صورت نقص یا خرابی استفاده می شود.

تنظیم فشار در این شیرها:

تنظیم فشار شیرهای تسکین(Relief valves) معمولاً روی یک فشار خاص تنظیم می شوند که کمی بیشتر از فشار عملکرد معمولی سیستم است. ولی شیرهای ایمنی(safety valves) را روی فشار بالاتری تنظیم می می کنند.

ظرفیت جریان

شیرهای تخلیه از ظرفیت جریان محدودی برخوردار هستند و برای کاهش فشار اضافی به صورت کنترل شده استفاده می شوند. ولی شیرهای ایمنی برای تخلیه سریع حجم زیادی از سیال در شرایط فشار بیش از حد استفاده می شوند.

رگولاتوری

شیرهای تسکین مانند شیرهای ایمنی مشمول مقررات یکسانی نیستند. شیرهای ایمنی تابع مقررات و استانداردهای سختگیرانه ای مانند انجمن مهندسین مکانیک آمریکا (ASME) و سازمان بین المللی استانداردسازی (ISO) هستند تا از عملکرد صحیح و قابلیت اطمینان آنها اطمینان حاصل شود.

برای مشاهده قیمت کالا کلیک کنید
مشاهده قیمت های امروز انواع شیر اطمینان برنجی،فولادی،استنلس استیل